Trend Report

Vegan & veggie in horeca en foodservice

Als men het heeft over trends in food kan dat niet zonder vegetarisch, vegan of plantbased te vermelden. Het is ondertussen wel gebleken dat vegan & veggie meer zijn dan een voorbijgaande hype. De motivaties om dierlijke producten te weren of te verminderen, passen in actuele maatschappelijke bezorgdheden zoals gezondheid en ecologie. Veggie en vegan producten krijgen tegelijk meer maturiteit dankzij massale investeringen in R&D en technologie. Er is sprake van zowel verbetering in productkwaliteit als in verbreding naar nieuwe categorieën en consumptiemomenten. En dat zie je in het winkelschap en de verkoopcijfers in retail. Kent foodservice een gelijkaardige revolutie? Zijn vegetarisch en vegan hier even relevant als in retail? Foodservice Alliance deed een interessant marktonderzoek in België om te begrijpen welke rol vegan & veggie spelen -specifiek voor foodservice, en maakte een rapport met een aantal opvallende bevindingen. Wat blijkt is dat het belang van vegan en veggie buitenshuis totaal niet hetzelfde is als thuis.

WORDT HET BELANG VAN VEGAN & VEGGIE IN HORECA EN FOODSERVICE WAT OVERSCHAT?   Toenemend flexitarisme verklaart sterk dalende vleesconsumptie   De gemiddelde vleesconsumptie per Belg is tussen 2009 en 2019 met bijna een vijfde gedaald. De groep flexitariërs, mensen die regelmatig bewust een dag geen vlees eten, groeide de afgelopen jaren sterker dan het…...

Dit artikel GRATIS verder lezen?

Dat kan met een FSA-account!

Waarom een GRATIS
FSA- account aanmaken?

Registreer je in enkele minuten!

Krijg toegang tot al onze
waardevolle informatie!

Krijg toegang tot al onze waardevolle informatie!

Wil je graag toegang tot exclusieve content en het nieuwste inzicht in foodservice? Het enige wat je hoeft te doen, is een gratis account aanmaken.

Krijg toegang tot al onze
waardevolle informatie!

Wil je graag toegang tot exclusieve content en het nieuwste inzicht in foodservice? Het enige wat je hoeft te doen, is een gratis account aanmaken.

TAGS

Bekijk nog een
Tabak in de foodservicemarkt 2018

Tabak kan gekocht worden via verschillende kanalen. Het belang van foodservicekanalen is daarin belangrijk, zo blijkt uit dit rapport.

Tussendoorconsumptie in foodservice 2018

Rapport over het consumptiegedrag van consumenten in foodservice tijdens de tussendoormomenten.

Impact van corona op ondernemers in horeca

Onderzoeksrapport in samenwerking met Debic om de impact van corona op ondernemers in horeca in kaart te brengen.

Sauzen in foodservice 2018

Analyse van de sauscategorie in foodservice, met veel aandacht voor consumptiemomenten en gebruikers

Impact van corona op ondernemers in horeca

Onderzoeksrapport in samenwerking met Debic om de impact van corona op ondernemers in horeca in kaart te brengen.

Belegde broodjes in foodservice

Rapport over het aankoop en consumptiegedrag rond belegde broodjes in foodservice

Sauzen in foodservice 2018

Analyse van de sauscategorie in foodservice, met veel aandacht voor consumptiemomenten en gebruikers

Trends in de hotelmarkt 2022

De hotelperformantie was in 2021 nog verre van normaal. Wat belooft 2022?

TREND: Impact van de Ramadan

Voor de meer dan 800.000 moslims in ons land, loopt de Ramadan op haar einde. FSA dook in de markt om beter te begrijpen hoe belangrijk deze culturele traditie is.

Tabak in de foodservicemarkt 2018

Tabak kan gekocht worden via verschillende kanalen. Het belang van foodservicekanalen is daarin belangrijk, zo blijkt uit dit rapport.

Trends in de hotelmarkt 2022

De hotelperformantie was in 2021 nog verre van normaal. Wat belooft 2022?

Tussendoorconsumptie in foodservice 2018

Rapport over het consumptiegedrag van consumenten in foodservice tijdens de tussendoormomenten.