Trend Report

Het toenemend belang van ontbijten buitenshuis

Pre-Corona werd in opdracht van een aantal leden nog het belang van het ontbijtmoment binnen foodservice onderzocht. Intuïtief voelde men aan dat ook dit segment aandeel won. Wordt het ontbijt onderweg of buitenshuis de normaalste zaak binnen ons dagelijks consumptiepatroon, zoals dat reeds in andere landen zo is? Welke verschillen zijn er met het ontbijt thuis? En welke profielen kunnen we hieraan linken?

 

Ochtendmoment drukste moment in foodservice   Het ontbijt blijkt uit onderzoek het meest populaire consumptiemoment te zijn binnen foodservice. Maar liefst gemiddeld 22,7 % van de consumenten geeft aan gisteren iets te hebben gekocht buitenshuis tijdens het ontbijtmoment. Dit is best een hoog percentage, gezien gemiddeld 35,6 % van de Belgen aangeeft gisteren iets te…...

Dit artikel GRATIS verder lezen?

Dat kan met een FSA-account!

Waarom een GRATIS
FSA- account aanmaken?

Registreer je in enkele minuten!

Krijg toegang tot al onze
waardevolle informatie!

Krijg toegang tot al onze waardevolle informatie!

Wil je graag toegang tot exclusieve content en het nieuwste inzicht in foodservice? Het enige wat je hoeft te doen, is een gratis account aanmaken.

Krijg toegang tot al onze
waardevolle informatie!

Wil je graag toegang tot exclusieve content en het nieuwste inzicht in foodservice? Het enige wat je hoeft te doen, is een gratis account aanmaken.

TAGS

Bekijk nog een
Prijsstijgingen in Foodservice

Nadat foodservice de coronacrisis heeft doorstaan, dient meteen de volgende crisis zich aan. Inflatie doet prijzen exploderen.

Sauzen in foodservice 2018

Analyse van de sauscategorie in foodservice, met veel aandacht voor consumptiemomenten en gebruikers

Tussendoorconsumptie in foodservice 2018

Rapport over het consumptiegedrag van consumenten in foodservice tijdens de tussendoormomenten.

Impact van corona op ondernemers in horeca

Onderzoeksrapport in samenwerking met Debic om de impact van corona op ondernemers in horeca in kaart te brengen.

Vegan & veggie in horeca en foodservice

Uitgebreide analyse over het belang van vegan en veggie in horeca en foodservice

Sauzen in foodservice 2018

Analyse van de sauscategorie in foodservice, met veel aandacht voor consumptiemomenten en gebruikers

De opmars van FRIED CHICKEN in foodservice

Wordt 'fried chicken' de nieuwe 'pizza' van de foodservicemarkt? Het gerecht is bezig aan een stevige opmars!

Belegde broodjes in foodservice

Rapport over het aankoop en consumptiegedrag rond belegde broodjes in foodservice

TREND: Impact van de Ramadan

Voor de meer dan 800.000 moslims in ons land, loopt de Ramadan op haar einde. FSA dook in de markt om beter te begrijpen hoe belangrijk deze culturele traditie is.

Sauzen in foodservice 2018

Analyse van de sauscategorie in foodservice, met veel aandacht voor consumptiemomenten en gebruikers

Belegde broodjes in foodservice

Rapport over het aankoop en consumptiegedrag rond belegde broodjes in foodservice

Impact van corona op ondernemers in horeca

Onderzoeksrapport in samenwerking met Debic om de impact van corona op ondernemers in horeca in kaart te brengen.