Trend Report

Alcoholische dranken in foodservice

Belgen gaan in horeca bewuster om met alcohol, blijkt uit een recente bevraging door Foodservice Alliance. Het zijn de aanbieders van non-alcoholische alternatieven die er de vruchten van plukken. Deze drankjes vullen namelijk vooral de alcoholvrije momenten van alcoholdrinkers in, en kunnen de resolute niet-drinker minder bekoren.

Na de flexitariër, nu de flexidrinker?     GENERATIONELE ATTITUDESHIFT   Hoewel alcohol drinken ingebakken zit in de gewoontes van Belgen -bijna de helft van alle volwassenen drinkt het minstens elke week-, is er duidelijke sprake van een generationele attitudeshift richting bewuster drinken. Vooral de jongere generatie drinkt minder frequent. Waar 42% van de 55-plussers…...

Dit artikel GRATIS verder lezen?

Dat kan met een FSA-account!

Waarom een GRATIS
FSA- account aanmaken?

Registreer je in enkele minuten!

Krijg toegang tot al onze
waardevolle informatie!

Krijg toegang tot al onze waardevolle informatie!

Wil je graag toegang tot exclusieve content en het nieuwste inzicht in foodservice? Het enige wat je hoeft te doen, is een gratis account aanmaken.

Krijg toegang tot al onze
waardevolle informatie!

Wil je graag toegang tot exclusieve content en het nieuwste inzicht in foodservice? Het enige wat je hoeft te doen, is een gratis account aanmaken.

TAGS

Bekijk nog een
Trends in de hotelmarkt 2022

De hotelperformantie was in 2021 nog verre van normaal. Wat belooft 2022?

Prijsstijgingen in Foodservice

Nadat foodservice de coronacrisis heeft doorstaan, dient meteen de volgende crisis zich aan. Inflatie doet prijzen exploderen.

De opmars van FRIED CHICKEN in foodservice

Wordt 'fried chicken' de nieuwe 'pizza' van de foodservicemarkt? Het gerecht is bezig aan een stevige opmars!

Belegde broodjes in foodservice

Rapport over het aankoop en consumptiegedrag rond belegde broodjes in foodservice

De opmars van FRIED CHICKEN in foodservice

Wordt 'fried chicken' de nieuwe 'pizza' van de foodservicemarkt? Het gerecht is bezig aan een stevige opmars!

Tussendoorconsumptie in foodservice 2018

Rapport over het consumptiegedrag van consumenten in foodservice tijdens de tussendoormomenten.

Prijsstijgingen in Foodservice

Nadat foodservice de coronacrisis heeft doorstaan, dient meteen de volgende crisis zich aan. Inflatie doet prijzen exploderen.

Vegan & veggie in horeca en foodservice

Uitgebreide analyse over het belang van vegan en veggie in horeca en foodservice

TREND: Impact van de Ramadan

Voor de meer dan 800.000 moslims in ons land, loopt de Ramadan op haar einde. FSA dook in de markt om beter te begrijpen hoe belangrijk deze culturele traditie is.

Belegde broodjes in foodservice

Rapport over het aankoop en consumptiegedrag rond belegde broodjes in foodservice

Prijsstijgingen in Foodservice

Nadat foodservice de coronacrisis heeft doorstaan, dient meteen de volgende crisis zich aan. Inflatie doet prijzen exploderen.

Tabak in de foodservicemarkt 2018

Tabak kan gekocht worden via verschillende kanalen. Het belang van foodservicekanalen is daarin belangrijk, zo blijkt uit dit rapport.