Trend Report

Trends in de hotelmarkt 2022

In 2019, voor corona, was er in België sprake van meer dan 20 miljoen overnachtingen in een hotel. Van januari tot oktober 2021 werden slechts iets meer dan 8,5 miljoen overnachtingen geregistreerd. Er was afgelopen jaar wel sprake van een staycation hype waar vooral logiesverstrekkers in de Ardennen en de kunststeden van mochten profiteren. Maar voor de hotelsector specifiek bleven essentiële segmenten nog grotendeels weg; namelijk het zakelijk toerisme en conferenties & meetings. Zeker als we weten dat deze twee segmenten samen ongeveer de helft van de gasten uitmaken in een normaal jaar. Ook internationaal en vooral intercontinentaal toerisme bleef op een heel laag pitje staan. Los van de reisrestricties door covid,  blijkt dat onder andere ook de restricties in horecazaken en toeristische activiteiten en het gebrek aan een uniform beleid binnen Europa een domper zetten op een reis. 2021 betekende globaal dus wel een verbetering in de markt ten opzichte van 2020, maar bleef qua performantie nog ver van het normale.

Sommigen spreken voor 2022 over een fenomeen van revenge travel, waarbij burgers de schade van het niet vrij kunnen reizen in de voorbije twee jaar goedmaken met verre reizen waarbij minder op het budget gelet wordt. Op de langere termijn moet echter rekening gehouden worden met de tendens naar minder (ver) reizen. En wanneer men…...

Dit artikel GRATIS verder lezen?

Dat kan met een FSA-account!

Waarom een GRATIS
FSA- account aanmaken?

Registreer je in enkele minuten!

Krijg toegang tot al onze
waardevolle informatie!

Krijg toegang tot al onze waardevolle informatie!

Wil je graag toegang tot exclusieve content en het nieuwste inzicht in foodservice? Het enige wat je hoeft te doen, is een gratis account aanmaken.

Krijg toegang tot al onze
waardevolle informatie!

Wil je graag toegang tot exclusieve content en het nieuwste inzicht in foodservice? Het enige wat je hoeft te doen, is een gratis account aanmaken.

TAGS

Bekijk nog een
Prijsstijgingen in Foodservice

Nadat foodservice de coronacrisis heeft doorstaan, dient meteen de volgende crisis zich aan. Inflatie doet prijzen exploderen.

Belegde broodjes in foodservice

Rapport over het aankoop en consumptiegedrag rond belegde broodjes in foodservice

Alcoholische dranken in foodservice

Duik mee in de trends en ontwikkelingen van alcoholische dranken in foodservice

Vegan & veggie in horeca en foodservice

Uitgebreide analyse over het belang van vegan en veggie in horeca en foodservice

Tabak in de foodservicemarkt 2018

Tabak kan gekocht worden via verschillende kanalen. Het belang van foodservicekanalen is daarin belangrijk, zo blijkt uit dit rapport.

Belegde broodjes in foodservice

Rapport over het aankoop en consumptiegedrag rond belegde broodjes in foodservice

Impact van corona op ondernemers in horeca

Onderzoeksrapport in samenwerking met Debic om de impact van corona op ondernemers in horeca in kaart te brengen.

Tussendoorconsumptie in foodservice 2018

Rapport over het consumptiegedrag van consumenten in foodservice tijdens de tussendoormomenten.

Tabak in de foodservicemarkt 2018

Tabak kan gekocht worden via verschillende kanalen. Het belang van foodservicekanalen is daarin belangrijk, zo blijkt uit dit rapport.

Prijsstijgingen in Foodservice

Nadat foodservice de coronacrisis heeft doorstaan, dient meteen de volgende crisis zich aan. Inflatie doet prijzen exploderen.

De opmars van FRIED CHICKEN in foodservice

Wordt 'fried chicken' de nieuwe 'pizza' van de foodservicemarkt? Het gerecht is bezig aan een stevige opmars!

Alcoholische dranken in foodservice

Duik mee in de trends en ontwikkelingen van alcoholische dranken in foodservice