Kwartaalrapport

Foodservice Kwartaalupdate Q2 – 2022

Het tweede kwartaal van 2022 liet prachtige resultaten zien voor de Belgische foodservicemarkt. Vooral de horeca presteerde uitzonderlijk goed. Natuurlijk heeft dat te maken met het wegvallen van de laatste coronamaatregelen. De laatste beperkingen sneuvelden in februari. Geen sociale afstand meer, geen mondmaskers meer in de horeca, werknemers opnieuw naar kantoor en terug volop events en festivals. Het resultaat: een pijlsnel herstel van de markt en het allerhoogste percentage van Belgen die op dagbasis weer deelnemen aan de buitenshuisconsumptie sinds twee jaar.

TWEEDE KWARTAAL VOORBODE VOOR TOPZOMER BELGISCHE HORECA?   In het tweede kwartaal gaf gemiddeld 46,1% van de Belgen aan de dag voordien buitenshuis iets te hebben geconsumeerd. Dat percentage overtreft zelfs de cijfers die we van een normaal voorjaar mogen verwachten. Vooral het leisurekanaal groeide explosief tegenover het eerste kwartaal. Het tweede kwartaal wordt steevast…...

Dit rapport downloaden?

Dat kan met het FSA lidmaatschap!

Mis geen enkel inzicht meer. Upgrade je account om onbeperkte toegang te krijgen tot al onze bestaande en nieuwe content.

Waarom een lidmaatschap bij
FSA aankopen?

Neem contact op voor meer info!

Deze content is enkel beschikbaar voor betalende leden.

Upgrade jouw account om
deze informatie te bekijken!

Upgrade jouw account om deze informatie te bekijken!

Mis geen enkel inzicht meer. Upgrade je account om onbeperkte toegang te krijgen tot al onze bestaande en nieuwe content.

Deze content is enkel beschikbaar voor betalende leden.

Upgrade jouw account om deze informatie te bekijken!

Mis geen enkel inzicht meer. Upgrade je account om onbeperkte toegang te krijgen tot al onze bestaande en nieuwe content.

Al lid? Log hier in
Bekijk nog een
Foodservice Kwartaalupdate Q1 – 2024

Tijdens het eerste kwartaal van dit jaar bleef de gemiddelde bezoekpenetratie aan foodservice stabiel tegenover het laatste kwartaal van 2023. Binnen de drie hoofdkanalen horeca, catering en convenience zijn er sterkere tendensen zichtbaar.

Foodservice Kwartaalupdate Q2 – 2024

Het slechte weer, de hoge prijzen en de druk op de bereidheid tot besteden speelt de foodservicemarkt steeds meer parten. Er zijn kanalen die sterk onderuit gaan, maar daarnaast zijn er ook kanalen die fors groeien.

Foodservice Kwartaalupdate Q3 – 2022

Update rond de laatste marktontwikkelingen in de verschillende foodservicekanalen in België tijdens de zomer van 2022

Foodservice Kwartaalupdate Q3 – 2023

De zonnige maand september gaf nog een extra duwtje aan de omzet in foodservice. Consumenten blijven vlot geld uitgeven en de markt groeit. Ondanks grote uitdagingen voor ondernemers...

Foodservice Kwartaalupdate Q1 – 2023

Download hieronder het volledige rapport met alle detailprestaties van de verschillende kanalen van de Belgische foodservicemarkt!

Foodservice Kwartaalupdate Q1 – 2024

Tijdens het eerste kwartaal van dit jaar bleef de gemiddelde bezoekpenetratie aan foodservice stabiel tegenover het laatste kwartaal van 2023. Binnen de drie hoofdkanalen horeca, catering en convenience zijn er sterkere tendensen zichtbaar.

Foodservice Kwartaalupdate Q3 – 2023

De zonnige maand september gaf nog een extra duwtje aan de omzet in foodservice. Consumenten blijven vlot geld uitgeven en de markt groeit. Ondanks grote uitdagingen voor ondernemers...

Foodservice Kwartaalupdate Q3 – 2022

Update rond de laatste marktontwikkelingen in de verschillende foodservicekanalen in België tijdens de zomer van 2022

Foodservice Kwartaalupdate Q1 – 2023

Download hieronder het volledige rapport met alle detailprestaties van de verschillende kanalen van de Belgische foodservicemarkt!

Foodservice Kwartaalupdate Q3 – 2023

De zonnige maand september gaf nog een extra duwtje aan de omzet in foodservice. Consumenten blijven vlot geld uitgeven en de markt groeit. Ondanks grote uitdagingen voor ondernemers...

Foodservice Kwartaalupdate Q1 – 2024

Tijdens het eerste kwartaal van dit jaar bleef de gemiddelde bezoekpenetratie aan foodservice stabiel tegenover het laatste kwartaal van 2023. Binnen de drie hoofdkanalen horeca, catering en convenience zijn er sterkere tendensen zichtbaar.

Foodservice Kwartaalupdate Q2 – 2024

Het slechte weer, de hoge prijzen en de druk op de bereidheid tot besteden speelt de foodservicemarkt steeds meer parten. Er zijn kanalen die sterk onderuit gaan, maar daarnaast zijn er ook kanalen die fors groeien.