Kwartaalrapport

Foodservice Kwartaalupdate Q1 – 2023

De voorbije jaren werden we al vroeg in het seizoen verwend met mooi lenteweer. Terrasjesweer in maart zat er dit jaar echter niet in. Maar ondanks dat, heeft de Belgische foodservicemarkt een relatief sterk eerste kwartaal achter de rug. Gemiddeld gingen 46,8% van de Belgen ‘gisteren’ iets consumeren buitenshuis. Dat is een mooie groei tegenover het gemiddelde van 41,8% tijdens in het eerste kwartaal van 2022. Download hier het rapport. 

Wanneer naar de marktevolutie van de foodservicemarkt wordt gekeken over de kwartalen heen, dan valt op dat kwartaal 1 steevast wat zwakker presteert dan het kwartaal voordien (Q4 van het jaar ervoor). Dit jaar is dat ook het geval, waardoor bevestigd wordt dat de seizoensinvloeden weer de bovenhand krijgen en we stilaan het zware coronajuk…...

Dit rapport downloaden?

Dat kan met het FSA lidmaatschap!

Mis geen enkel inzicht meer. Upgrade je account om onbeperkte toegang te krijgen tot al onze bestaande en nieuwe content.

Waarom een lidmaatschap bij
FSA aankopen?

Neem contact op voor meer info!

Deze content is enkel beschikbaar voor betalende leden.

Upgrade jouw account om
deze informatie te bekijken!

Upgrade jouw account om deze informatie te bekijken!

Mis geen enkel inzicht meer. Upgrade je account om onbeperkte toegang te krijgen tot al onze bestaande en nieuwe content.

Deze content is enkel beschikbaar voor betalende leden.

Upgrade jouw account om deze informatie te bekijken!

Mis geen enkel inzicht meer. Upgrade je account om onbeperkte toegang te krijgen tot al onze bestaande en nieuwe content.

Al lid? Log hier in
Bekijk nog een
Foodservice Kwartaalupdate Q1 – 2024

Tijdens het eerste kwartaal van dit jaar bleef de gemiddelde bezoekpenetratie aan foodservice stabiel tegenover het laatste kwartaal van 2023. Binnen de drie hoofdkanalen horeca, catering en convenience zijn er sterkere tendensen zichtbaar.

Foodservice Kwartaalupdate Q3 – 2022

Update rond de laatste marktontwikkelingen in de verschillende foodservicekanalen in België tijdens de zomer van 2022

Foodservice Kwartaalupdate Q2 – 2022

Actuele inzichten in de ontwikkeling van foodservicekanalen in België

Foodservice Kwartaalupdate Q2 – 2024

Het slechte weer, de hoge prijzen en de druk op de bereidheid tot besteden speelt de foodservicemarkt steeds meer parten. Er zijn kanalen die sterk onderuit gaan, maar daarnaast zijn er ook kanalen die fors groeien.

Foodservice Kwartaalupdate Q3 – 2022

Update rond de laatste marktontwikkelingen in de verschillende foodservicekanalen in België tijdens de zomer van 2022

Foodservice Kwartaalupdate Q2 – 2024

Het slechte weer, de hoge prijzen en de druk op de bereidheid tot besteden speelt de foodservicemarkt steeds meer parten. Er zijn kanalen die sterk onderuit gaan, maar daarnaast zijn er ook kanalen die fors groeien.

Foodservice Kwartaalupdate Q3 – 2023

De zonnige maand september gaf nog een extra duwtje aan de omzet in foodservice. Consumenten blijven vlot geld uitgeven en de markt groeit. Ondanks grote uitdagingen voor ondernemers...

Foodservice Kwartaalupdate Q2 – 2022

Actuele inzichten in de ontwikkeling van foodservicekanalen in België

Foodservice Kwartaalupdate Q2 – 2024

Het slechte weer, de hoge prijzen en de druk op de bereidheid tot besteden speelt de foodservicemarkt steeds meer parten. Er zijn kanalen die sterk onderuit gaan, maar daarnaast zijn er ook kanalen die fors groeien.

Foodservice Kwartaalupdate Q1 – 2024

Tijdens het eerste kwartaal van dit jaar bleef de gemiddelde bezoekpenetratie aan foodservice stabiel tegenover het laatste kwartaal van 2023. Binnen de drie hoofdkanalen horeca, catering en convenience zijn er sterkere tendensen zichtbaar.

Foodservice Kwartaalupdate Q3 – 2023

De zonnige maand september gaf nog een extra duwtje aan de omzet in foodservice. Consumenten blijven vlot geld uitgeven en de markt groeit. Ondanks grote uitdagingen voor ondernemers...

Foodservice Kwartaalupdate Q2 – 2022

Actuele inzichten in de ontwikkeling van foodservicekanalen in België