Nieuws

EG Group doorbreekt grenzen: Go Fresh van petrolshop nu ook actief in hotelmarkt

donderdag 19 juni 2025

EG Group zet een opvallende volgende stap in haar foodstrategie. Met de opening van een Go Fresh Foodbar in het GR8 Hotel Breda introduceert de groep haar eerste volwaardige horeca-exploitatie buiten het vertrouwde tankstationkanaal. Het markeert niet alleen de evolutie van het Go Fresh-merk, maar onderstreept ook de ambitie van EG Group om een bredere speler in foodservice te worden.

 

Tot nu toe was Go Fresh vooral bekend van de bakeryformule die op tientallen Esso- en Texaco-stations in Nederland en België werd uitgerold. De recent vernieuwde Go Fresh 2.0 legt de focus op foodbeleving, versbereiding en een onderscheidend bakery-aanbod. Met onder andere Lavazza-koffie, zelfontwikkelde recepturen en een vernieuwde inrichting, mikt EG Group op een volwaardige foodstop-ervaring. Maar met de introductie van een Foodbar in een hotelomgeving krijgt het merk nu een compleet nieuwe dimensie.

 

Nieuwe dimensie voor Go Fresh-formule

De Go Fresh Foodbar in Breda wordt een zelfstandige horecalocatie met 75 restaurantzitplaatsen, een bar/lounge (35 zitplaatsen) en drie boardrooms met ruimte voor 40 gasten. Het menu biedt eigentijdse klassiekers zoals salades, sandwiches, pizza’s en smashburgers. Er is gekozen voor een uitgeserveerde aanpak, met ruime zitgelegenheid en aandacht voor gastbeleving. De bar werkt samen met bekende A-merken als Lavazza, Coca-Cola en Heineken om de hotelgast een volwaardig aanbod te bieden.

“We gaan gasten verrassen met gastvrijheid en kwaliteit zoals men die van een hotelomgeving gewend is – op een toegankelijke en eigentijdse manier,” zegt Bas aan de Wiel, Food To Go Manager Benelux. “Het is een uitdagend maar veelbelovend traject om die standaard door te vertalen naar ons eigen merk.”

 

Van tankstation naar bredere foodservicehub

De stap naar hotels sluit naadloos aan bij de bredere herpositionering van EG Group. Binnen het netwerk zijn inmiddels meer dan 65 Go Fresh Bakery’s actief in Nederland en België, met een groeiende variatie aan subformules zoals de Go Fresh Coffee Bar (Honswijck) en Go Fresh Gyros Bar. Ook in samenwerking met partners zoals Spar Express, Subway, Burger King en Starbucks worden full service-locaties gecreëerd die veel verder gaan dan de klassieke tankshop.

De recente herlancering van GO Fresh Bakery 2.0 op prominente snelweglocaties versterkt die evolutie. De bakery staat daarbij centraal, met een sterk onderscheidend menu, kwalitatieve koffie en de inzet van A-merken. In de komende maanden worden wekelijks drie nieuwe locaties geopend, waarbij ook voormalige NRGValue-stations – waaronder QICHI-locaties – worden omgevormd tot GO Fresh.

Blik op de Belgische markt

Hoewel de nieuwe Foodbar in eerste instantie in Nederland wordt uitgerold, is de kans reéel dat ook de Belgische markt volgt. EG Group heeft in beide landen een sterk netwerk en past haar formules regelmatig aan op basis van lokale opportuniteiten. De ervaringen in Breda zullen daarbij als testcase fungeren voor mogelijke expansie.

 

EG Group toont aan hoe een klassieke tankstationoperator zich razendsnel ontwikkelt tot een veelzijdige foodserviceorganisatie. Met het hotelkanaal als nieuwe pijler, komt daar een geheel nieuwe markt bij. Dit is meer dan retail. Dit is een hospitalitytransformatie in volle vaart.  aldus Gert Laurijssen van Foodservice Alliance.

 

Fotocredits: Foodclicks

TAGS