Pitaya wil Vlaanderen in sneltempo veroveren

Bij Pitaya draait het om Thaise streetfood gerechten: een formule die aan populariteit wint.. De eerste vestiging opende in 2010 in Bordeaux en het concept wordt ook in Vlaanderen nu in sneltempo uitgerold door Olivier Goetschalckx (34) en zijn nonkel Robin de Wolf (56). Het gaat om een eerlijke keuken op basis van rijst en noodles, gecombineerd met tofu, kip, rund of scampi. 

 

De twee masterminds achter de opstart van Pitaya in Vlaanderen hebben hun strepen in het ondernemerschap al verdient. Robin de Wolf is al bijna 35 jaar een bestuurslid bij Boma in Antwerpen. Ook zijn neef Olivier Goetschalckx is gekend in de retailsector in Vlaanderen door zijn posities bij Aldi en Peeters-Govers en als franchisehouder van Albert Heijn en KFC. Via het investeringsplatform Alphaseed in Brussel werd Pitaya gelanceerd in Vlaanderen. Nu willen ze met hun bedrijf, The House of Streetfood, een 25-tal filialen openen in Vlaanderen en het zuiden van Nederland. 

 

VERSE THAISE STREETFOOD GERECHTEN 

 

Bij Pitaya staat versheid en kwaliteit centraal. Door de open keukens willen de ondernemers dit ook tonen aan hun klanten. Reken verder op showcooking, zonder het gebruik van een microgolven en op enthousiaste teams. Snel een gezonde, verse maaltijd op tafel brengen, daar draait het om. Je kan er terecht voor een snelle hap, maar ook als je urenlang gezellig wil tafelen. Het concept gaat dus verder dan zuiver fastfood. 

 

FOCUS OP CENTRUMSTEDEN 

 

Eerst willen Robin en Olivier focussen op de centrumsteden. Een eerste vestiging is al geopend in Gent. En op 18 mei zal een tweede vestiging openen in Antwerpen, nadat er eerder dit jaar al eentje de deuren opende. Vervolgens moeten franchises in Mechelen, Leuven en Genk volgen. 

 

Hoewel geschikte panden vinden voor het concept van Pitaya geen probleem is, kampen zij met met dezelfde moeilijkheden als heel wat andere horecaondernemers. Het bemannen van hun zaken blijkt geen eenvoudige klus. 

 

In Frankrijk telt de keten al meer dan 140 restaurants. De ambitie is om wereldwijd 6.000 vestigingen te openen.

TAGS

0 Comments