Poké House opent elke maand een nieuwe franchisevestiging

De poké bowl is aan een opmars in populariteit bezig, dus zien we meer en meer restaurants die op dit concept focussen, waaronder Poké House. Sammy Tielemans richtte in 2018 de eerste vestiging van Poké House op, samen met zijn vriendin Lara Dratwa en haar broer Elia. Sindsdien openden ze een heel aantal eigen vestigingen en enkele franchisevestigingen. Van deze laatste komen er de komende tijd een heleboel bij. 

 

AMBITIEUZE DOELEN 

 

Poké House is niet de enige franchise die zich op de poké bowl richt, ze boksen op tegen grote concurrenten zoals Hawaiian Poké Bowl. Toch spreekt hun ambitie voor zich. Het trio heeft vijf vestigingen zelf geopend en daar zijn nog drie franchisevestigingen bijgekomen. Hun doel is om de komende maanden, elke maand een nieuwe vestiging te openen. Op die manier zou de teller tegen 2023 op 18 à 20 restaurants moeten staan. 

 

Het was initieel niet hun doel om restaurants uit te baten, maar eerder om een bloeiend bedrijf op te richten. Zo geeft Sammy Tielemans ons het volgende mee: “Dit is een concept dat je makkelijk kan opschalen. De eerste vijf restaurants hebben we in eigen beheer geopend, intussen hebben we er ook drie in franchise. We willen in de toekomst zowel eigen restaurants blijven openen als franchisevestigingen.” Aan ambitie alvast geen gebrek. 

 

DE VEROVERING VAN VLAANDEREN IS BEGONNEN 

 

De eerste vestiging van Poké House vinden we in Brussel. Ook de andere restaurants kan je voornamelijk in Brussel en Wallonië vinden. In deze gebieden is de concurrentie van grote spelers als Hawaiian Poké Bowl minder groot dan in Vlaanderen. Toch schrikt dit hen niet af. Ze zijn enthousiast om ook in Vlaanderen hun naam op de kaart te zetten. Door hun samenwerking met Uber Eats hebben ze ook gegarandeerd een inkomstenstroom bij iedere vestiging. Zo zijn alle leveringen door Uber Eats goed voor een 35% van hun totale omzet. 

 

Hun eerste Vlaamse franchisevestiging is al geopend in Antwerpen. Sammy had het volgende te zeggen over de zware concurrentiestrijd in Vlaanderen: “We kunnen gerust naast elkaar bestaan. Als Quick en McDonald’s naast elkaar kunnen functioneren, dan geldt dat ook voor The Hawaiian Poké Bowl en Poké House. Er is een cliënteel voor iedereen. We hebben vertrouwen in ons product, we weten wat onze klanten van ons denken, want ze keren terug en we verhogen onze omzet van jaar tot jaar.” Afgeschrikt zijn ze dus zeker niet. Door hun geloof in de populariteit en de kwaliteit van hun product zien zij een mooie toekomst voor Poké House, ook in Vlaanderen. 

 

FASTFOOD, MAAR DAN GEZOND

 

Wanneer het aankomt op ingrediënten kunnen we poké bowls het best vergelijken met sushi. Het is dus geen typisch fastfood gerecht, dat je eerder doet denken aan een vette hap, maar een volwaardige maaltijd. De zaakvoerders weten dat rijst niet de meest gezonde optie is maar toch is deze vaak gezonder dan de andere fastfood opties in de buurt. Ze houden altijd rekening met hun klanten. Daar zegt Sammy het volgende over: “Mensen willen gezonder eten. Niet dat rijst het gezondste is wat er bestaat, maar we serveren ook volle rijst, courgettepasta, salades … We hebben glutenvrije sauzen en we hebben ook 100% vegan recepten. We verkopen meer en meer tofu: die wordt steeds populairder bij onze klanten. We hopen dat de poké bowl een even groot succes wordt als sushi.”

 

Hun concept is er voor iedereen, van mensen met allergieën en vegans tot iemand die gewoon zin heeft in een snelle en handige hap. Ze garanderen de versheid en kwaliteit van hun producten door iedere ochtend hun vestigingen te bevoorraden vanuit één centrale keuken. Zo weten ze wat er iedere dag in de bowl van hun klanten verschijnt. Door dit systeem te hanteren kunnen ze makkelijk franchisevestigingen ondersteunen en zo de naam Poké House over heel België verspreiden. 

TAGS

0 Comments