Panos opent nu ook een webwinkel

Bakkerijketen Panos zet de stap naar e-commerce. Het bedrijf mikt daarmee op de zakelijke markt. Tegelijkertijd geeft eigenaar La Lorraine ook het signaal dat prijsstijgingen onvermijdelijk zijn. 

 

PANOS GAAT LEVEREN AAN BEDRIJVEN

 

Panos is de coronapandemie relatief goed doorgekomen. Voor 2022 wordt een volledig herstel vooropgesteld. De voorbije periode werd het gamma vernieuwd en een verdere digitalisering van de winkelconcepten en nieuwe openingen op strategische locaties staan op de roadmap. 

 

Ook e-commerce en samenwerkingen met bezorgpartners worden als belangrijke groeipijlers gezien. Daarbij mikt de keten vooral op ontbijten en lunches voor bedrijven. Een fietskoerier van Deliveroo of Uber Eats zal deze dan leveren. 

 

Samen met deze nieuwe ontwikkeling werd ook aangegeven dat de prijzen stevig zullen stijgen. De kostprijs van tarwe, oliën, karton, energie en personeel ging immers stevig de hoogte in. De prijzen zullen door La Lorraine aan de supermarkten doorgerekend worden. De marge is immers nodig om te kunnen investeren.
 

EEN STERK JAAR VOOR LA LORRAINE 

 

Moederbedrijf La Lorraine heeft er overigens een sterk jaar opzitten. De omzet ging met 19% omhoog tot 885 miljoen euro. De winst ging 29% hoger tot 112 miljoen euro. Ook dit jaar wordt een sterke volumegroei verwacht.  

TAGS

0 Comments