ONLINE PRIJSSPELER SNACKDEALS GAAT STRIJD OM FRITURIST AAN

Frituristen hebben het erg zwaar te verduren in het huidig economisch klimaat, en dat ontging Horeca Van Zon allerminst. Van de horecaondernemers zijn in het bijzonder de frituristen de grote dupe van de enorme prijsstijgingen van energie en grondstoffen. Zonnebloemolie steeg op jaarbasis met 25%; aardappelen en vlees met 5%. Tel daarbij ook nog eens de kosten van vriezen, koelen en bakken, terwijl de prijzen van gas en elektriciteit de pan uit swingen. Van Zon merkte dat frituristen genoodzaakt werden om via omwegen hun A-merk producten aan te kopen om de marges terug te kunnen optrekken: online, in het buitenland of andere alternatieve kanalen.

 

Deze ontwikkelingen deden Van Zon nadenken over hoe ze aan de vraag naar scherpe prijzen in de frituursector konden tegemoet komen. Zo is het idee van SnackDeals geboren: een online only platform gericht op uitbaters van frituur- en snackbars.  Het is de zoon van Marion Van Zon, Nand Peeters, die het platform heeft gelanceerd en zal runnen. Op het platform wordt tweewekelijks een wisselende selectie van 9 A-merk producten aangeboden. Door zo lean mogelijk te werken, meent SnackDeals hyper goedkope prijzen te kunnen aanbieden. Daarom is er dus ook geen fysieke winkel of ondersteuning mogelijk; het volledig aankoopproces bevindt zich online. De klant maakt online zijn bestelling in één klik, en mag vervolgens de levering door een extern transport verwachten binnen 5 werkdagen.

 

Met Nand Peeters aan het roer van SnackDeals, kan familiebedrijf Van Zon vanaf nu dus spreken over haar vierde generatie. Nand is 22 jaar en ruilt de autotechniek graag in voor een eigen onderneming in de horecasector:  “Ik heb autotechnologie gestudeerd en sleutel maar al te graag aan auto’s, maar de zin voor ondernemen en het commerciële karakter zit gewoon in mijn bloed.”, aldus Nand Peeters, CEO SnackDeals.

 

SnackDeals staat overigens volledig los van Van Zon, maar zit wel onder hetzelfde dak. Het werkt dus onafhankelijk van de groothandel; al kan het meeliften op de aankoop- en logistieke kracht van deze laatste. Horeca Van Zon is en blijft de full-service groothandel waar klanten voor meer dan 30.000 artikelen terecht kunnen via verschillende kanalen: online, maar ook telefonisch, via de Cash & Carry shops of via levering aan huis op dezelfde dag.  Hoge service én bodemprijzen zijn volgens Marion een utopie. “Én – én? Dat is in deze tijden onmogelijk, je kan niet én het hoogste servicelevel bieden én de allergoedkoopste zijn. De oplossing? Die kwam van mijn zoon, Nand. Van Zon gaat concurrentie krijgen, maar het ene heft het andere op.” - CEO Horeca Van Zon, Marion Van Zon.

 

SnackDeals werd gelanceerd op 1 juni 2022 en werd vanaf dag één volledig nationaal uitgerold.

 

TAGS

0 Comments