Foodservicespecialist Solucious innoveert met digitalisering van leveringen en track-and-trace

Foodservicespecialist Solucious en Urbantz slaan de handen in elkaar om het leveringsproces aan klanten nog makkelijker en performanter te maken. Met een nieuwe digitale toepassing, in de vorm van een app voor de Solucious bezorgers, zet Solucious nog meer in op de digitalisering van het leveringsproces. Voor klanten wordt de levering nog performanter dankzij een track-and-tracesysteem waarmee ze leveringen tot op een uur nauwkeurig kunnen volgen. Solucious is hiermee de eerste Belgische foodservicespeler die de administratie en rapportering van het leverproces digitaliseert.

 

Toekomstgerichte samenwerking met specialist in last mile technologie Urbantz

 

Als foodservicebedrijf heeft Solucious ervaring met efficiënte logistieke processen. Urbantz is dan weer gespecialiseerd in technologie rond last mile delivery. Samen ontwikkelden de twee bedrijven een cloud-gebaseerde toepassing die het beheer van het vrachtwagenpark, de bezorgers, en klantcontact rond de bezorging digitaal samenbrengt en optimaliseert. Melanie Applincourt, COO bij Urbantz geeft aan: “Urbantz' software geeft bedrijven de mogelijkheid om elke stap van al hun leveringen op de voet te volgen. Onze technologie bestaat uit een Driver's app voor chauffeurs, een Digital Control Tower waarmee de verzender alle activiteiten live kan monitoren, en een uitgebreid track-and-tracesysteem waarmee de klant op elk moment weet waar de bestelling zich bevindt en waarmee elke levering volledig digitaal afgehandeld kan worden.”

 

Dankzij de digitalisering van de administratie en de uitgebreide data-captatie bereidt Solucious zich voor op de toekomst, om op een klantgerichte en efficiënte manier verder te groeien. Het stelt de transportverantwoordelijken in staat om ritten optimaler te plannen en te beheren op basis van real-time gegevens.

 

De digitale buddy voor bezorgers zorgt mee voor efficiënte dienstverlening

 

Voor de bezorgers wordt het nog makkelijker om bij elke klant de juiste bestelling en de afgesproken logistieke services te leveren. Navigeren tot aan de leverlocaties gebeurt nu op basis van x, y coördinaten. Het volledige leverproces verloopt hierdoor makkelijker, correct en papierloos: de bezorger registreert de levering, retours, leeggoed, op zijn pda en verstuurt dit in één digitaal ontvangstbewijs naar de klant. Via scanning worden foutjes en administratieve rechtzettingen achteraf vermeden.

 

De tool voorziet ook een track-and-traceoplossing. Klanten kunnen online hun levering volgen, waarbij ze een levervenster aangeboden krijgen van slechts één uur. Dit zorgt voor extra gemak bij de organisatie van hun werkdag.  Peter Vanden Avenne, hoofd supply chain bij Solucious: “We zijn de eerste Belgische speler die de administratie en rapportering van het leverproces digitaliseert. We mogen ons dus binnen de foodservice terecht pionier noemen. Wat in de pakketjes-wereld reeds de norm is, introduceren we nu ook bij onze complexe activiteiten. Daarenboven behoort ons track-and-tracesysteem tot de absolute top. Mooi werk van ons projectteam en onze partner Urbantz; tot grote tevredenheid van onze bezorgers en onze klanten”.

TAGS

0 Comments