Ellis gaat een andere richting uit

Dit jaar viert de premium hamburgerketen Ellis Gourmet Burger haar 10de verjaardag, een gebeurtenis die niet onopgemerkt voorbijgaat. Een complete rebranding, een korte en krachtige naam ‘Ellis’, maar vooral een gloednieuw concept. Een concept waarin de hamburger naar het achterplan verdwijnt.

 

Het originele concept dateert uit 2011 en startte in Brussel. Ondertussen telt de internationale keten 15 restaurants in België, 5 in Nederland en 1 in Parijs. De 10de verjaardag was het perfecte moment om het concept op te frissen en de menukaart te vernieuwen. Dit zonder aan het motto van ‘eat your heart out’, te tornen.

 

Focus op Premium comfortfood

 

Premium comfortfood wordt het uitgangspunt van het nieuwe concept. Als hoofdgerechten zijn er nu sizzling steaks, ribs, pulled meat stews en steaks tartaar verkrijgbaar. Uiteraard is het nog steeds mogelijk een vertrouwde premium burger te nuttigen. Alle gerechten zijn ook verkrijgbaar in een vegan variant, zelfs de steak tartaar.

 

Vegan hemel

 

Nadat ze al eerder de vegan kaart trokken met de ‘Beyond Burger’ zet de keten hier nu verder op in. Maar ook de vleesliefhebber komt nog steeds aan zijn trekken met kwalitatief vlees van onder meer Dierendonck.

 

Naast de hoofdgerechten, spelen ook de side dishes een belangrijke rol. Van Canadese Poutine tot Parmesan potato churros of vegan sticky cauliflower wings: het is om duimen en vingers bij af te likken.

 

Nieuwe rebranding net iets scherper

 

Niet enkel de kaart onderging een metamorfose, de complete branding werd aangepakt, inclusief naamsverandering. De nieuwe uitstraling is kleurrijker en net dat tikkeltje meer edgy. De komende maanden worden ook de interieurs onder handen genomen en in lijn gebracht.

 

Het nieuwe menu kan nu al bekeken worden en vanaf de heropening van de horeca kan de nieuwe ‘Ellis’ ontdekt worden.

 

TAGS

0 Comments