Accor lanceert eerste Europese digitale hotel

Recent pakte Accor uit met haar eerste volledige digitale hotel. Tal van technologieën moeten gasten zich welkom laten voelen en de beleving een heel stuk verbeteren. Ook voor de werknemers heeft de digitalisering tal van voordelen.

Het Ibis Styles London Gloucester Road mag met de primeur uitpakken. Contactloze oplossingen bieden er een volledige digitale experience. Een digitaal ecosysteem zorgt voor het online en mobiel inchecken, de betalingen, de digitale sleutel en tal van F&B-diensten. Via WhatsApp kunnen gasten in contact komen met de medewerkers.

 

Binnen 5 jaar een verregaande digitalisering van heel wat hotels

 

Het hotel in Londen is het eerste in een lange rij. Binnen nu en 5 jaar wil Accor minstens 50% van haar hotels in de Benelux digitaliseren. “Gasten wensen een makkelijke contact-light ervaring”, geeft Carla Milovanov, SVP Customer Technology Services, aan. “Het gaat niet om robots, maar om slimme technologie die de klantervaring aangenamer en makkelijker maakt. Inchecken kan de gast zelf, mobiel of online en ook de Fast Check-Out kan via de smartphone, waarna een PDF-factuur volgt.”

 

Klanten én medewerkers waarderen technologie

 

De eigen mobiele technologie van Accor laat toe gasten te begroeten, zonder incheckbalie of medewerkers. Dit geeft de medewerkers ruimte voor persoonlijk contact, terwijl het mobiele besturingssysteem de dagelijkse taken beheert. De technologie werd in 2018 in gebruik genomen en tilde de gast- en werknemerstevredenheid naar een hoger niveau. Technologie versterkt, maar vervangt niet.

 

Tal van technologische snufjes maken het verblijf van gasten makkelijker

 

In Londen open je deur via je smartphone. Met de ‘Accor Key’ heb je altijd je digitale kamersleutel op zak. Ook vergaderzalen en liften zijn toegankelijk via de code. Londen is op dit vlak een proefproject, maar de doelstelling is duidelijk: wereldwijd 20.000 deuren uitrusten met een ‘Accor Key’ in 2021. 

 

Ook online betalen wordt evident via Pay By Link. De Click Pay Collect-technologie van Accor garandeert dat gasten zich maar één keer hoeven aan te melden, waarna hun uitgaven worden bijgehouden. Ook eten en drinken bestellen van het digitale menu van het hotel kan via de smartphone. Betalen kan vooraf of automatisch na het uitchecken.

Tot slot werd ook Whatsapp geïntegreerd. Op deze manier kunnen gasten tijdens hun verblijf rechtstreeks communiceren met de hotelteams.

TAGS

0 Comments