Bij Foodservice Alliance volgen we meer dan het bezoekgedrag en de consumptie van eten en drinken in foodservice. Ook de aankoop van tabak wordt gemonitord binnen de foodservicemarkt. Dat de tabaksmarkt in evolutie is, is ondertussen algemeen geweten. Zo is er de elektronische sigaret die al een aantal jaren zijn opmars maakt en een impact heeft op de verkoop van tabak. Ook de beperking op de communicatie van tabak, stemt outlets tot verandering van hun aanpak. Ondanks alle veranderingen die het de voorbije jaren heeft gehad en in de toekomst nog zal doormaken, blijft het wel een grote markt zowel in retail als in foodservice. Tijd om dus eens dieper in te gaan op deze unieke markt. Daarom heeft Foodservice Alliance voor u een gedetailleerd rapport samengesteld waarin de tabakswereld onder de loep wordt genomen.
Wat u allemaal in dit rapport kunt vinden?
- Waar in foodservice wordt tabak voornamelijk aangekocht?
- Hebben consumenten een ander aankoop gedrag binnen bepaalde outlets?
- Wat voor type tabak wordt er aangekocht?
- Verschilt het type tabak dat wordt aangekocht naar profiel van de koper?
- Op welke dag van de week wordt tabak vooral aangekocht?
- Tijdens welk moment van de dag kopen rokers het vaakst tabak aan?
- Wordt er tijdens de aankoop nog andere producten gekocht zoals eten en/of drinken?
- Wie is de koper van tabak in foodservice?
- Zijn kopers van tabak meer tevreden over hun bezoek aan het tankstation tegenover niet-kopers van tabak?
- Bezoeken kopers van tabak frequenter een tankstation dan niet-kopers van tabak?
Op al deze vragen en nog meer vindt u antwoord in het tabaksrapport 2018.
0 Comments