Naar jaarlijkse gewoonte publiceert Foodservice Alliance de Foodservice Jaarmonitor Channel Insights met een update van de belangrijkste kanaalkenmerken en ontwikkelingen in de Belgische foodservicemarkt. Binnenkort valt het boek bij u op de deurmat, maar wie vandaag al willen starten met de verkenning van de cijfers kan de digitale versie al online raadplegen op de website van Foodservice Alliance.
Na de eerste 3 kwartalen van 2017 maakte Foodservice Alliance al een eerste prognose van de jaarprestaties van de markt. Het laatste kwartaal van het jaar presteerde foodservice beduidend zwakker dan de voorgaande kwartalen. Na een aantal kwartalen van structurele groei, werd kwartaal 4 gekenmerkt door een sterke dip en presteerde het kwartaal zwakker dan initieel geanticipeerd. Toch groeide de totale foodservicemarkt met 2,3% naar een totale consumentenbesteding van 20,11 miljard in 2017. Het aantal bezoeken nam zelfs met 4,3% toe.
Als sinds 2009 publiceert Foodservice Alliance de Foodservice Jaarmonitor met kanaalontwikkelingen op basis van data uit de Foodservice Barometer. De Foodservice Barometer bevraagt maar liefst 12.000 Belgen over wat men eet en drinkt buitenshuis. Daarmee is het een meetmethode die uniek is in de Belgische markt, die intussen bijna 10 jaar onafgebroken loopt. Na de vernieuwingsoperatie van twee jaar geleden wordt de Belgische foodservice markt vandaag stabiel gemeten vanuit 4 dimensies, wat het meest volledige inzicht geeft in de koop- en het consumptiegedrag binnen foodservice België!
Download vandaag nog het volledige rapport met de meest actuele cijfers!
Hebt u vragen? Contacteer dan de Helpdesk van Foodservice Alliance.
Dat kan via mail helpdesk@foodservicealliance.be of telefonisch via het nummer +32(0)14.703.302
0 Comments