Marion Flipse en Liam Guillou
Marion Flipse & Partners
Olivier Michils
CEO Kitchencabinet - lid advisory board HotelloTOP
Auteur
TANJA BONNYNS
Strategy & Account Director @ Pub Market!
De horeca is weer open, mensen keren langzaam terug naar het leef- en eetpatroon van voor de coronatijd. Maar niets is meer hetzelfde. We leven in het nieuwe normaal. En deze nieuwe situatie heeft ook invloed op onze foodcommunicatie. Wat, wanneer, hoe en naar wie we communiceren. In dit opiniestuk delen wij, vanuit Pubmarket!, onze bevindingen van de laatste maanden en verwachtingen voor de komende periode.
Filip Fonataine
Algemeen Directeur VLAM
Lokaal in foodservice
Wat lokaal is weten we allemaal. Het is korte keten. Of eerder iets bio? Of koop je lokaal bij de slager? Kan lokaal bij de retailer, of in foodservice? Of is lokaal ‘gewoon Europees’?
Nicolas Lambert
Director Fairtrade Belgium
PLEZIER, DE SLEUTEL TOT SUCCES VOOR EEN ECHT DUURZAME FOODSERVICESECTOR?
Het belang van duurzame ontwikkeling in de voedingssector is geen nieuw thema. Duurzamer voedsel is niet alleen een kans voor de sector (meer dan 50% van de consumenten zijn van plan meer lokale, biologische en Fairtrade-producten in de Out of Home * te consumeren), het is ook een noodzaak (26 % van de uitstoot van broeikasgassen is te wijten aan voedselproductie **).
PETER VAN PRAET
Founder & CEO Bavet
FAST CASUAL, AL DAN NIET MET BEDIENING AAN TAFEL?
Kate Stockman
(founder strategie & innovatie agency Stockmanverstraete, trendanalist en gast professor Trendimplementation Ersasmus Hogeschool Brussel)
Het jaar van ME, MY body & MY planet.
____
Minouk Damen
(Marketing4Results)
HET BELANG VAN SHOPPER MARKETING IN FOODSERVICE
Met minder middelen meer conversie…
____
Kristel Vanderlinden
Merktransformatie strategist & inspirator
Merktransformatie of merkevolutie?
____
De Belgische consument vindt dat meer dan 6 op 10 merken mogen verdwijnen op de markt. Volgens de consument voegen deze merken niets relevants toe aan hun leven. Ze vinden die merken gemakkelijk inwisselbaar voor een ander merk of zelfs totaal overbodig.
BERNARD LEFEVRE
Voorzitter van het Nationaal Verbond voor Frituristen
WAAR HET OM DRAAIT IS DE SPECIALISATIE EN HET VAKMANSCHAP
Natuurlijk kan je je kost nog verdienen met een horecazaak!
“Kan je je kost nog verdienen met een horecazaak?” Mensen stellen ons die vraag vaak als ze horen dat we met Horeca Partners horeca-uitbaters adviseren. “Natuurlijk kan dat nog”, is mijn standaardantwoord, “alleen is het een pak moeilijker geworden”.
Jan-Willem Grievink
FSIN
MIDDLE OF THE ROAD EUROPA GAAT FORSE KLAPPEN KRIJGEN !
____
PAUL FLORIZOONE
Founder & CEO Greenway
BINNEN 10 JAAR ETEN WE ALLEMAAL VEGGIE!
Wie had dat 20 jaar geleden durven denken? Bourgondiërs als we waren. Echte vleesliefhebbers, land van kwaliteitsvarkens en wit blauw runderen. Zo verlekkerd op ons stukje vlees dat we het zelfs 3 keer per dag zouden eten.