Expert opinie

Expert opinie

  • HET 'NIEUWE' NORMAAL IN FOODCOMMUNICATIE

    HET 'NIEUWE' NORMAAL IN FOODCOMMUNICATIE

     

    Auteur

    TANJA BONNYNS

    Strategy & Account Director @ Pub Market! 

     

    De horeca is weer open, mensen keren langzaam terug naar het leef- en eetpatroon van voor de coronatijd. Maar niets is meer hetzelfde. We leven in het nieuwe normaal. En deze nieuwe situatie heeft ook invloed op onze foodcommunicatie. Wat, wanneer, hoe en naar wie we communiceren. In dit opiniestuk delen wij, vanuit Pubmarket!, onze bevindingen van de laatste maanden en verwachtingen voor de komende periode. 

  • LOKAAL IN FOODSERVICE

    LOKAAL IN FOODSERVICE

    Filip Fonataine

    Algemeen Directeur VLAM

    Lokaal in foodservice

    Wat lokaal is weten we allemaal. Het is korte keten. Of eerder iets bio? Of koop je lokaal bij de slager? Kan lokaal bij de retailer, of in foodservice? Of is lokaal ‘gewoon Europees’?

  • Plezier, de sleutel tot succes voor een echt duurzame foodservicesector?

    Plezier, de sleutel tot succes voor een echt duurzame foodservicesector?

    Nicolas Lambert

    Director Fairtrade Belgium

    PLEZIER, DE SLEUTEL TOT SUCCES VOOR EEN ECHT DUURZAME FOODSERVICESECTOR?

     

    Het belang van duurzame ontwikkeling in de voedingssector is geen nieuw thema. Duurzamer voedsel is niet alleen een kans voor de sector (meer dan 50% van de consumenten zijn van plan meer lokale, biologische en Fairtrade-producten in de Out of Home * te consumeren), het is ook een noodzaak (26 % van de uitstoot van broeikasgassen is te wijten aan voedselproductie **).

     

  • FAST CASUAL, AL DAN NIET MET BEDIENING AAN TAFEL?

    FAST CASUAL, AL DAN NIET MET BEDIENING AAN TAFEL?

    PETER VAN PRAET

    Founder & CEO Bavet

    FAST CASUAL, AL DAN NIET MET BEDIENING AAN TAFEL?

  • HET JAAR VAN ME, MY BODY & MY PLANET

    HET JAAR VAN ME, MY BODY & MY PLANET

    Kate Stockman

    (founder strategie & innovatie agency Stockmanverstraete, trendanalist en gast professor Trendimplementation Ersasmus Hogeschool Brussel)

    Het jaar van ME, MY body & MY planet.

    ____

  • HET BELANG VAN SHOPPER MARKETING IN FOODSERVICE

    HET BELANG VAN SHOPPER MARKETING IN FOODSERVICE

    Minouk Damen

    (Marketing4Results)

    HET BELANG VAN SHOPPER MARKETING IN FOODSERVICE

    Met minder middelen meer conversie…

    ____

  • Merktransformatie of merkevolutie?

    Merktransformatie of merkevolutie?

    Kristel Vanderlinden

    Merktransformatie strategist & inspirator

    Merktransformatie of merkevolutie?

    ____

    De Belgische consument vindt dat meer dan 6 op 10 merken mogen verdwijnen op de markt. Volgens de consument voegen deze merken niets relevants toe aan hun leven. Ze vinden die merken gemakkelijk inwisselbaar voor een ander merk of zelfs totaal overbodig.

  • HOE DE TOEKOMST VAN DE BELGISCHE FRIETCULTUUR ERUIT GAAT ZIEN? DAAR BEN IK MINDER GERUST IN

    HOE DE TOEKOMST VAN DE BELGISCHE FRIETCULTUUR ERUIT GAAT ZIEN? DAAR BEN IK MINDER GERUST IN

    BERNARD LEFEVRE

    Voorzitter van het Nationaal Verbond voor Frituristen

    WAAR HET OM DRAAIT IS DE SPECIALISATIE EN HET VAKMANSCHAP

  • Natuurlijk kan je je kost nog verdienen met een horecazaak!

    Natuurlijk kan je je kost nog verdienen met een horecazaak!

    Natuurlijk kan je je kost nog verdienen met een horecazaak!

    “Kan je je kost nog verdienen met een horecazaak?” Mensen stellen ons die vraag vaak als ze horen dat we met Horeca Partners horeca-uitbaters adviseren. “Natuurlijk kan dat nog”, is mijn standaardantwoord, “alleen is het een pak moeilijker geworden”.

  • Middle of the Road in Europa gaat forse klappen krijgen

    Middle of the Road in Europa gaat forse klappen krijgen

    Jan-Willem Grievink

    FSIN

    MIDDLE OF THE ROAD EUROPA GAAT FORSE KLAPPEN KRIJGEN !

    ____

     

  • BINNEN 10 JAAR ETEN WE ALLEMAAL VEGGIE!

    BINNEN 10 JAAR ETEN WE ALLEMAAL VEGGIE!

    PAUL FLORIZOONE

    Founder & CEO Greenway

    BINNEN 10 JAAR ETEN WE ALLEMAAL VEGGIE!

    Wie had dat 20 jaar geleden durven denken? Bourgondiërs als we waren. Echte vleesliefhebbers, land van kwaliteitsvarkens en wit blauw runderen. Zo verlekkerd op ons stukje vlees dat we het zelfs 3 keer per dag zouden eten.

  • INNOVATION, INSPIRATION & IMAGINATION

    INNOVATION, INSPIRATION & IMAGINATION

    NANCY LIPPENS

    Group Exhibition Manger Horeca Expo

    INNOVATION, INSPIRATION & IMAGINATION

     

    Elk jaar opnieuw, worden de voorbereidingen voor een nieuwe editie van Horeca Expo, voorafgegaan door een brainstorm. Intern met het team maar soms ook  met externen, vakspecialisten, en telkens start de brainstorm met de vraag : Wat gaan we vernieuwen ? Welke innovaties zijn er en hoe kunnen we die innovaties vertalen op de beursvloer.