TERUGBLIK: Channel Safari Familierestaurants

Datum: 
26 Oct 2021 - 08:30

Op pad met je gezin! Familierestaurants zorgen voor een unieke beleving bij jong en oud. Ongeacht dat ze enorm hard getroffen zijn door de Corona Crisis, staan ze nog altijd klaar voor jou en de kleintjes. Afgelopen dinsdag ging Foodservice Alliance samen met hun leden op pad in Gent voor de werkingen en heropstart van 3 grote Familierestaurants in acht te nemen.

 

Gert Laurijssen, CEO van Foodservice Alliance, informeerde ons met enkele interessante trends en marktontwikkelingen. Zo wist hij ons te vertellen dat de bezoekerspenetratie in Foodservice opnieuw boven de 40% ligt. Maar helaas ook dat de bange consument nog niet helemaal weg is. In oktober 2021 is nog steeds 21% van de Belgen angstig tot zeer angstig om een virusbesmetting op te lopen in de horeca.

 

De eerste spreker op de agenda was Sabine Vanderveken van Lunch Garden. Ze heeft ons ingedompeld in hun recept voor succes. Zo focussen zij op 3 pijlers: Lunch Garden Family, hun klanten en hun partners.  De Lunch Garden Family is ondertussen uitgegroeid tot een grote en unieke familie. Vol respect, engagement en teamwork. Net zoals hun familie zijn ook hun klanten en partners gegroeid. Lunch Garden heeft samen met 11 Belgische topmerken een pact gesloten voor co-branding, onder andere met Duvel, Belcampi en Lotus.

 

Vervolgens was het woord aan Tom Grymonprez en David Van den Weghe van Colmar. Colmar is vandaag de dag een Belgisch familiale onderneming. Zo hebben ze 6 vestigingen en 15 Fast Moving Concepts in België en 18 Crocodiles in Frankrijk. Hun concept steunt op vrijheid in keuze en een lekkere ervaring. Ze bieden flexibele formules aan voor verschillende levensstijlen zoals vegetarisch en veganistisch. Colmar richt zich op de kleintjes doormiddel van een speelhoek en chocoladefontein. Kinderen beslissen dan ook meestal waar het gezin gaat uiteten.

 

De laatste sprekers op de agenda waren Roel Michiels en Olivier Vandermeersch van Ikea Belgium. Zij gaven ons een diepere kijk op de IKEA VALUES en IKEA VISION. Ze richten zich vooral op gemak, differentiatie, vernieuwing en verbondenheid. Ook wisten zij ons een paar leuke feitjes te vertellen zoals dat er 500 miljoen bezoekers genieten van IKEA Food en daarboven op dat er 1 miljard Zweedse balletjes verkocht werden elk jaar.

 

Tot slot verdeelde onze leden zich in 2 groepen om zo elk van de concepten een bezoek te brengen. Hier kregen ze een blik voor en achter de schermen. Zo konden ze de sfeer opsnuiven van verschillende familierestaurants en werden ze verrast hoe klein een keuken kan zijn voor enorm veel bezoekers te kunnen serveren.

Downloads


TAGS

0 Comments