DIGITAL FOODSERVICE TRANSITION

Datum: 
23 May 2019 - 12:00

ARE YOU READY FOR THE DIGITAL FOODSERVICE TRANSITION?

DONDERDAG 23 MEI 2019 | 12.00U | ARTCUBE | GENT

Eten gaat voorlopig nog wel door de mond, maar de macht en de geldstromen in de voedselketen zijn volop aan het verschuiven. De wereld van apps en webs zet het hele business model compleet overhoop. Directies en strategen van grote winkelketens en foodservice operatoren wereldwijd spreken over de grootste revolutie sinds decennia.

Ook op uw business model zal deze invloed zich laten gelden!

Hebt u zich al voorbereid op de digitale transitie

die de komende jaren voor aardverschuivingen zal zorgen

in foodservice?

 

Foodservice Alliance organiseert op 23 mei in Gent een uniek event met een indrukwekkende line-up van experten die u doen nadenken over hoe de digitalisering de voedselwereld tot in de kleinste keuken gaat transformeren!

Dit event wordt geen technische bijeenkomst met Amerikaans vakjargon! Wel een inspirerende middag waar experts verstaanbaar vertellen en je handvatten geven om direct toe te passen in je eigen strategie. Je krijgt o.a. bruikbare insights over;

- de digitalisering van de foodserviceketen

- de verschuiving van het kopen van voedsel tot het kopen van een lifestyle

- de geheimen van een succesvolle multichannel strategie

- het optimaal gebruik van data om het sales proces te versterken

- en nog veel meer!

 

Dit is de indrukwekkende line-up van sprekers die hun expertise komen delen:

Julie Vens – De Vos - Nexxworks

Julie is CEO van Nexxworks, een bedrijf opgericht door innovatie experts Peter Hinssen, Steven Van Belleghem en Rik Vera. Nexxworks inspireert en connecteert innovators overal ter wereld via unieke, gecureerde inspiratieprogramma’s die plaatsvinden in innovatiehubs zoals Silicon Valley, China, Berlijn, etc.

Julie startte haar carriere bij een van ’s werelds grootste FMCG bedrijven. Sindsdien is haar passie en affiniteit met de voedingssector - in al zijn facetten - nooit weg gegaan. Zin voor ondernemerschap, algemene nieuwsgierigheid en passie voor innovatie, leidde haar naar nexxworks. Sinds 3 jaar onderhoudt ze een wereldwijd netwerk van innovatieve individueen en bedrijven, vanuit allerlei sectoren. Hierdoor combineert ze een macro zicht op de wereld, met zeer praktische voorbeelden. Daarnaast kijkt ze als geen ander naar de rol die mensen hebben in de Day After Tomorrow: om succesvol te zijn is het cruciaal om technologie en het humane samen te brengen.

Haar keynote is de ideale introductie van een namiddag future-proof denken. Ontdek met haar de Day After Tomorrow van onze sector en laat ons exploreren welke trends en technologieën ons canvas zullen of kunnen inkleuren. Een wereld vol onzekerheden, maar ook opportuniteiten. Verwacht een sterke sense of urgency, maar ook de leuke reflectie dat iedereen vandaag met die mindset kan starten. Haar uitnodiging: kickstart jouw innovatie vandaag!

 

Jonas Malisse - Too Good To Go

Dat apps een impact kunnen hebben op hoe consumenten hun maaltijden kiezen, bewijst Jonas Malisse van Too Good To Go. Deze ondernemer is pas 27. Begin 2018 richtte hij Too Good To Go op in België, een app waarmee hij voedselverspilling aanpakt. Het bedrijf werd meteen uitgeroepen tot één van de meest beloftevolle start-ups in België. Dankzij de app werden er op een klein jaar al meer dan 300.000 maaltijden van de vuilbak ‘gered’. Dat is meer dan 200 000 kg CO2 die niet voor niets is geproduceerd. Het equivalent van een jaar lang non-stop met de auto rijden of een Boeing 747 die naar New York vliegt.

 

Richard Janssen – Universiteit Nyenrode

Richard Janssen heeft een holistische kijk op ontwikkelingen in de maatschappij en het bedrijfsleven. Hij focust op industrieën in transitie en helpt bedrijven met het transformatie proces daarvan. Hij is verbonden aan Nyenrode business universiteit waar hij doceert over strategie, innovatie en transformatie binnen de leerstoel Food & Innovatie.

 

Kenneth Van Beneden – Unilever

Kenneth Van Beneden is Digital Conversion manager bij Unilever Food Solutions. Hij zoekt constant naar mogelijkheden om de ervaring van mensen zowel online als offline te verbeteren. Vooral door contactpunten te optimaliseren en een solide omnichannel-ervaring te creëren. Want klantervaring is ook in foodservice essentieel! Hij bouwde voor UFS een krachtige gegevensinfrastructuur en verbond die met de digitale wereld. Unilever Food Solutions werd hierdoor relevanter en kreeg het een grotere impact.

 

Marco den Ouden – Datlinq

Marco den Ouden is Managing director en co-owner van Datlinq. Om groei te realiseren is het belangrijk om marketingactiviteiten en vertegenwoordigers op de juiste plaatsen in te zetten. Datlinq helpt bedrijven, specifiek in de foodservicemarkt met intelligente datadriven sales. Zo kunnen fabrikanten hun verkoopkracht zeer doelgericht focussen op de outlets die écht relevant zijn voor hun merk. Marco licht toe hoe je zo’n strategie opzet.

 

Jack Peters – Alibaba

Jack Peters, topman van de Chinese internetreus Alibaba in de Benelux, deelt zijn toekomstplannen in ons land. Jack neemt ons mee in de volgende stappen van Alibaba in Europa en komt uitleggen hoe het business model van Alibaba eruit ziet. Welke impact wordt voorzien voor de Belgische retailers, ondernemers, fabrikanten en leveranciers?

Vanuit zijn functie als Business Development Director bij de Alibaba Group is Jack verantwoordelijk voor het helpen van bedrijven die aangesloten willen worden op de platforms van Alibaba, waardoor zij in contact komen met de meer dan 576 miljoen actieve gebruikers. Jack heeft een lange geschiedenis in de retail. Zo werkte hij voor familiebedrijven zoals Blokker en Aldi, maar was hij ook actief voor grote beursgenoteerde bedrijven zoals Metro. Jack beschikt over een ruime ervaring binnen de verschillende onderdelen van de zakenwereld, van strategy tot en met operations.

 

 

PRAKTISCHE INFO

DATUM

Donderdag 23 mei 2019

 

TIMING

Ontvangst om 12:00u met netwerklunch

Einde om 17:30u

 

 

LOCATIE

ArtCube - Hurstweg 8 – B-9000 Gent

GPS: Inrit parking op de Buitensingel. Volg borden parking Galveston site

 

INVESTERING

De toegang tot dit event is uitsluitend voorbehouden aan personen van bedrijven die lid zijn van het Kennisnetwerk van Foodservice Alliance. De toegangsprijs is inbegrepen in de jaarlijkse lidmaatschapsfee. Er zijn dus geen extra kosten verbonden aan uw deelname!

(registreren via Eventbrite noodzakelijk!)

 

INLICHTINGEN

Voor verdere inlichtingen kunt u contact opnemen met de Helpdesk van Foodservice Alliance: Foodservice Alliance | Kastelein 50 | 2300 Turnhout | +32(0)14 703 302

Mail: helpdesk@foodservicealliance.be

Eventbrite - DIGITAL FOODSERVICE TRANSITION
TAGS

0 Comments